Sluta fråga hur jag mår, precis som vanligt men försöker ändå, fast jag har öppna sår.... #quiz

Ja, jag vet att det är jävulskt länge sen jag bloggade här, och jag vet inte om jag kommer att ta upp det igen, nu när dom har ordnat såna smidiga sociala nätverk åt oss (det ena) och (det andra) där man jag delar med mig av sin "Status". Anywho... nu ligger jag hemma på sängen och har just försvarat min c-uppsats, men det är inte det det här inlägget ska handla om. Det ska nämligen vara början på en tävling! Tävling tävling tävling!!! Eller Quiz som det visst heter nuförtiden (quiz!).

Ja, jo... jag ska koppla quizZzet till rubriken också, worry not.

Det kommer i det här stycket:
Det ska inte bli sentimentalt eller jobbigt, men jag tar det här tillfället i akt att, med sociala mediers hjälp visa att jag slutat kröka. Jag ska inte bli varken religiös, tråkig eller gå över till ganja. Däremot har jag insett att spriten (nej, det är inte min sprittrapp) och jag inte är goda vänner. Eller lite för goda vänner. Jag kommer att fortsätta att inte döma dem av er som dricker, lika litet som jag inte dömer dem av er som är med mej i tåget.

(Precis som med allt annat finns reservation för eventuella ändringar, och det kan mycket väl hända att jag tar en öl då och då. Ingen skulle bli gladare än jag om det funkade.)


Men det här skapar, som den observante redan anat, ett delikat problem. Och som varje förnuftig människa förstår, tänker jag inte bara hälla ut de dryckesvaror jag har kvar. Det allra mesta kommer att ingå i min kära sambos spritförråd, men resterande tänker jag QUIZZA (och om inte det var ett verb redan innan, så är det det nu!) ut till den av er, mina kära vänner, som efter att sommaren är slut (eller annan godtycklig tidpunkt), har samlat ihop flest poäng i Quizzet. Och om sambon vill ha allt, så lovar jag att skaffa någon slags flaska fin/god/rolig sprit åt vin(n)aren.

Hur går då quizzet till?
Jo, det är enkelt.
Jag kommer i min statusruta på FB och/eller på TW att när det passar mig lägga upp ett stycke ur en låt som min status. Man känner igen att det är ett tävlingsbidrag på att det i meddelandet står #quiz och att det är en låttext. Man svarar genom att antingen skicka en Retweet, kommentera på FB eller skriva något i kommentarsfältet under det här inlägget. Simple as that. Man får en poäng för:
  1. Låtens namn
  2. Artistens/gruppens namn
  3. Albumet som låten kommer från (och inga jävla absolut, best of- eller andra samlingar)
  4. Om man är den första som svarar rätt
  5. Vad som helst annat random som kan förgylla min vardag eller tjäna som utslagspoäng.

Så. The Quiz is on! Nu kör vi så det ryker. I rubriken har vi första tävlingen, som är lite av en uppvärmning. Jag lovar att försöka utmana er med varierande och underhållande musik, som säkerligen kan innehålla lite tips inför strandblandbandet också. Just det, varje fråga är aktuell tills nästa kommer upp, för att minska risken för missförstånd! Det är också bestraffat med minuspoäng om det visar sig att man använt google.

Dagens engelska ord är för övrigt Arbitrary som betyder just godtycklig.

(Förutom som ett quiz är detta även att betrakta som ett PR-trick för att dels få fler läsare och dels se hur många som verkligen läser min status.)

Tabellen ser ut såhär efter de två första omgångarna:

patrik leder alltså. :D

Kommentarer
Postat av: P

Gott initiativ, men glöm inte makten i google!



Svaret bör vara nånting i stil med Exxa Gxxx, men att slanga ut rätt svar här och nu vore väl att slakta konceptet!?



anywho, Flyxxxoda bör vara namnet på låten :)



Kan för övrigt säga absolut nada om bandet ifråga! Har aldrig riktigt hajjat lixom.



Vänligen,

Patrik

Postat av: ellen

jag trodde att man brukade ärva inom familjen. och som yngst i denna borde ju dryckerna falla på mig. kungligt säger jag. vad säger du?

2009-06-03 @ 23:12:52
URL: http://sailorgirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback