Här är listan över låtarna i quiZzZtävlingen. (uppdateras!)

(du hittar hit genom http://korta.nu/låtcitaten )
  • Sluta fråga hur jag mår, precis som vanligt men försöker ändå fast jag har öppna sår. Ebba Grön - Flyktsoda
  • He said watch out Frida, your hands will get dirty. Frida Hyvönen - Dirty Dancing
  • Music is my Beach house. Cansei de Ser Sexy - Music is my hot hot sex
  • Det är så mycket som jag tänker så det nästan kväver mej.. Lena PH (& Orup) - Jag hatar att vakna utan dig
  • and you and me are, like: take your coat on, let's go for a walk... Hello saferide - Arjeplog
  • Damn, I wish I was a lesbian Hello saferide - My best friend
  • Let me see you make decisions without your television... Depeche mode - Stripped
  • The ice was getting thinner, but I kept skating on! D.A.D - Laugh n 1/2
  • I shake and spin, I am the king Wannadies - Because
  • Ni kan lura alla en del av tiden och lura en del alltid, men striden går förlorad säkerligen för ni kan inte lura alla alltid Timbuktu - det Brinner
  • Life is much more simple when you're young Pet shop boys - Se a vida e (I love you)
  • You're openminded, at least that's what you keep on saying Sin with Sebastian - Shut up (and sleep with me)
  • Du har ringt din svärmor och hon sa hon mådde bra och att hon skulle åka till Mallorca... Kjell Höglund - En vanlig dag
  • I could fuck your brains out, but I'm not interested in that The Knife - Rock classics
  • Det är läggdags för skämten, det är allvar i år... Kent - Ett tidsfördriv att dö för
  • Natten är vacker och månen är full, du är som månen och jag är som månen... Jakob Hellman - Du är allt jag vill ha
  • Take a look at the lawman beating up the wrong guy, Oh man, wonder if he'll ever know? David Bowie - Life on mars?
  • And all the styrofoam began to melt away... Regina Spektor - On the radio
  • The hungry and the hunted, the star in a rock n' roll band. Face off against eachother on the street Bruce Springsteen - Jungleland
  • You said I look like Chet, and I said you look like Bret from Suede Le sport - Business Girls
  • I painted a dirty word on your old mans Mercedes Benz 'cause you told me to do it Jens Lekman - You are the light (When I said I wanted to be your dog)
  • Jag minns när du var här, solen lyste som sig bör, i trädgården vi solade som andra mänskor gör Orup - Regn hos mig
  • I just know one small verse in the middle of it, but it makes me wanna hear it on and on... Ane Brun - Humming one of your songs
  • You can't light a fire worrying about your little world will fall apart. Bruce Springsteen - Dancing in the dark
  • I'd really like to live beside you baby, I like your body and your spirit and your clothes... Leonard Cohen - First we take Manhattan (and then we take Berlin)
  • Skiter i gubbar och jag skiter i käringar! Magnus Uggla - Jag skiter
  • The best looking boys are taken, the best looking boys are staying inside... Belle & Sebastian - Judy and the dream of horses
  • Ambitioner är som resor till mars... Nordpolen - På Nordpolen
  • Vid kiosken såg jag nån med bandytrunk det var min bror... Doktor Kosmos - En grej som hände för elva år sedan
  • Så du dricker öl, du dricker öl? -Nej det gör jag inte, har vart nykter hela veckan! Las Palmas - Missbruk beivras
  • I've got the twentyfirst century breathing down my neck the Smiths - Frankly mr. Shankly
  • Kicken, var är den? Markus Krunegård - Hela livet var ett disco
  • Du säger att jag har en liten värld, men den är snygg och full av flärd Lars Winnerbäck - Höst på min planet
  • Stoppa pipan hämta mina tofflor, tack för kaffet blev det kvar till dej? Mats Rådberg & Rankarna - Peta in en pinne i brasan
  • Regnet slår mot rutorna nu men natten är ljus i ett land utan ljud kent - Sverige
  • am nächsten Morgen hatte ich Muskelkater, ich schleppte mich ins Bad. Ich drehte schnell die Dusche auf, wie gut mir das jetzt tat Die Toten Hosen - Wahlkampf
  • Jag står på Norrmalmstorg och tänker på Clark Olofsson, så många chanser varför tog han inte tag i nån? Peter Jöback - Stockholm i natt
  • det är inte längre bara kristna vänner som gifter sig Markus Krunegård - Noiserock i Japan
Du kan lyssna på dem via spotify här (vissa låtar finns inte med av nån anledning, men dom lär ju finnas på youtube...):
korta.nu/spritquizlistan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback