queer kan du va själv.

Hittade ett märkligt ljud på dc. Ett ljud jag blev heltänd på och som påminde mej om hur jävla bra the knife är på att låta konstigt, sorgligt, mäktigt och bara pilla lite på den där nerven som sitter någonstans i kroppen, så man ryser i hela kroppen. Har tyvärr ingen som helst aning om vad det kommer ifrån men det står klart att det är the Knife.
Hence,

Dagens powerplay:
the knife - nedsvärtning

I ett diskussionsforum på
qx frågades det efter hbtq-låttexter, och såklart kunde yours, truly inte låta bli att häva ur sej en räcka. (Det är kopierat rakt av därifrån, så jag har inte tatt med några av dom mest givna)


Doktor Kosmos - Lesbian wannabe
(Ser en tjej Står och fiskar Säger hej Och hon viskar Snygga tjejen Stygga grejen Kom med mej Vi dansar till senaste popen Hon gör alla rörelser bra Hon vrider och svänger på kroppen Hon fattar ju hur det ska va)
och
Doktor Kosmos - le Petite Communiste
(I can love you boy I can love you girl I can love you poor I can love your ritch I can love worker I can love artist 'cuz i am le petite communist le petite communist le petite communist le petite communist le petite communist etc..)

kent - frank
(Långsamt glömmer man bort allt, också träskor och gulblend i smyg, men jag minns dom saker han sa, som gjorde mej större, äldre, inte så blyg...)

Håkan Hellström - Nu kan du få mig så lätt
(Vem kysste Elin, bakom ryggen på Marie?
-jag har åtminstone alltid tolkat det som att Elin o Marie är ihop)

Air - Sexy boy
(Två franska män som sjunger om en sexig pojke. Jag förstår inte franska, men är det inte gay så säg!)

the Knife - You take my breath away
(We are the people who's come here to play I don't like it easy I don't like the straight way We're in the middle of something We're here to stay And we raise our heads for the colour red I'm in the first row on your show In the first row on the First Floor Power show Your vibrato's like vulnerable leaves You do it crazy That's how you talk to me (vi vet ju att den är skriven som en kärlekshyllning från Karin Dreijer till ?(sångerskan i First Floor power) )


Blur - Girls & Boys
(Girls who are boys Who like boys to be girls Who do boys like they're girls Who do girls like they're boys Always should be someone you really love)

Sin with Sebastian - Shut up (and sleep with me)
( You're Young You're Free Why Don't You Sleep With Me Don't You Listen To Those Old Conventions Nor Hide Or Suppress Your Real Intentions You're Open Minded At Least That's What You Keep On Saying Don't Be Afraid Of Doing What You're Best In Shut Up, Shut Up, Shut Up etc...)

le Sport - Tell no one about tonight
(how can something so wrong feel so right baby try not to fight the feelings tonight it won?t cause any trouble it won?t cause any pain little or no disturbance so let?s dance but tell no one about tonight)

Tackar lyricsandsongs.com för låttexter och mitt musikbibliotek för låtarna.. kom gärna med fler! :)

Kommentarer
Postat av: ellen

ahahahahaha

Postat av: Hemlis

Jag är ju helt heteronormativ jag - jag trodde att Elin kysste Maries pojkvän och att le sport också sjunger om otrohet. Hmm vad säger detta om mig?

2007-03-22 @ 16:16:48
Postat av: elias

hey, kompis.

för mej har du inga hemlisar, inte när du loggar in från samma IP-adress. men det kanske var meningen.. ;)

normativ, schmormativ.. att jag trodde så _kan_ ju ha att göra med att jag gick på klipp-o-klistra-gymnasiet där folk kom ut någon gång i veckan, då när låten kom..

2007-03-22 @ 18:53:03
URL: http://fulkultur.blogg.se/dagbok
Postat av: Hemlisen

Det är klart att jag inte är hemlig för dig, det fattar jag ju!

2007-03-23 @ 18:36:03
Postat av: Oskar

Franz Ferdinands "Michael" borde vara i toppen! "Michael, you're the only one I'd ever want, only one I'd ever want, only one I'd ever want Beautiful boys on a beautiful dancefloor Michael, you're dancing like a beautiful dance whore Michael, waiting on a silver platter now ... and nothing matters now"

Så bäst. Bra blogg förresten!

2007-04-27 @ 09:57:57
Postat av: Oskar igen

Förresten, glöm inte the magnetic fields bi-pop i "Underwear"! "A pretty boy in his underwear, a pretty boy in his underwear, if there's a better reason to jump for joy who cares."

eller låten "I Thought You Where My Boyfriend" från samma band där titeln väl säger det mesta...

2007-04-27 @ 09:59:53
Postat av: elias

åhfan, michael hade jag glömt och I thought you were hade jag glömt. o underwear hade jag inte hört. ska fan kolla upp! tack för feedback!

=D

2007-04-27 @ 13:43:26
URL: http://fulkultur.blogg.se/dagbok

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback