locus of control

Dagens visa:

Mora träsk - Attributionsvisan
(rörelserna kan du lista ut själv.)

Jag klappar mig på axlarna (i kors)
när jag gjort nåt bra
jag klappar mig på magen
när jag är mätt och gla?
Jag klappar mig på huvet
när jag varit snäll
jag klappar mig på stjärten
både morgon, middag, kväll

(Lägg till en rörelse för varje gång du sjunger)
Upp och stå
Knän ihop
Stjärten ut
Vicka stjärt
Hoppa runt

Kom att tänka på den idag, för mej handlar den om att vara sin egen lyckas smed, att sätta värde på det jag själv gör, njuta av god mat och klappa sej på stjärten i tid och otid. Om du gör dom här sakerna lite oftare, kommer du nog tids nog att må lite bättre. :-)

Ur ett salutogent perspektiv.

Kram, ha en underbar onsdag!

Dagens länkar:
Gör som träsket, rör på fläsket!
En länk till, om bandet som fått en hel generation att sjunga fader Abraham

Jag tror att vägen till frälsning förutsätter att vi rör på oss. Öh, eller nåt.

Kommentarer
Postat av: Karin

Vad är salutogen?

Postat av: elias

Salutogen är ett begrepp som introducerades av Antonovsky i samband med teoring om Känsla av Sammanhang i tillvaron. det är latin och betyder typ hälsoframkallande, det används ofta i motsatsförhållande till patogen - sjukdomsframkallande, t.ex diskuterar man hellre frisknärvaro istället för sjukfrånvaro. Hyfsat nära besläktat med solutogent - lösningsinriktat.

2007-03-22 @ 15:43:02
URL: http://fulkultur.blogg.se/dagbok

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback