I am law, you are crime

Kvällens vad-var-det-jag-sa:
Alla mina röster gick igenom på P3 Guld.. =D
Nåja, nästan i alla fall.

Årets hiphop/soul
Max Peezay - Discokommittén

Årets nykomling
I’m From Barcelona

Årets manliga
Timo Räisänen - I’m Indian

Årets kvinnliga
Anna Ternheim - Separation Road

Skönt att veta att jag fortfarande kontrollerar världen.. muahahaha!!

Kan nån vara bussig o förklara grejen med Mando Diao? Kan fortfarande inte skilja på dem och Melody Club.. Och så vill jag veta vem Petter låg med förra året för att få spela på alla festivaler och bli nominerad överhuvudtaget till P3 Guld.

Veckans bok-jag-är-mitt-uppe-i:
Björn Ranelid - Kvinnan är första könet
Har bara läst typ kanske halva, men än så länge håller jag med
Linda Skugge. Boken är helt enkelt smetig, och jag vetefan vad man ska ha den till. Bitvis verkar det dessutom som Hr. Ranelid varit ordentligt berusad när han skrivit. Jag skiter i vad han hade på sej den där gången Linda träffade(såg?) honom, men ska man skriva romaner får man fan skärpa till sej. Jag kan bekänna att jag i vissa stycken blivit berörd av det han skrivit, men det bestående minnet av boken(så här långt) är rörigt, svårt att förstå syftet, och språket växlar mellan taffligt skrivna porrnoveller och högtravande, men snubblande historiska romaner.

För övrigt har både Ranelid och de Beauvoir fel. Kvinnan är varken det första eller andra könet, det är meningslöst att överhuvudtaget rangordna dem. Det finns ett gäng kön, men alla är fan första. Eller sista. Eller mittersta.

Veckans länk:
Till mig själv.

Kommentarer
Postat av: Karin

Visst är det meningslöst att rangordna kön, men nu är det tyvärr så att det redan existerar en rangordning ju...

Postat av: el ias

perhaps..

problemet är ju att litteraturen som förutsätter att det inte finns någon könsordning eller gör sitt bästa för att tiga ihjäl den inte når ut till de breda massorna

2007-02-01 @ 12:16:21
URL: http://fulkultur.blogg.se/dagbok

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback