Februari, schmebruari

För ungefär ett år sedan spelade en god vän Hello Saferide för mej. Jag trodde benhårt på allt hon sa om att summer is gonna take the pain away, och hela den sommaren var det den sista och viktigaste låten på min sovskiva. Men sommaren kom och en del saker gjorde fortfarande ont. Säkert! kom ut i februari, och första gångerna jag hörde den var det mest en jaså-upplevelse, rätt roliga texter och trallvänligt, men inte så mycket mer. Så häromdagen hos en kompis gick ?och jag grät mej till sömns...? på och jag insåg att shit, den här bruden fattar grejen. Hela grejen med tonåren kom tillbaka, med en önskan att passa in i någon form av kontext.. Väldigt få (åtminstone i min omgivning) mår särskilt bra i den åldern. Annika Norlin berättar om att minnas på ett sätt jag känner igen. Och jag grät mej till sömns är 2007 års Du och jag, 17 år. Rubriken syftar f.ö på att det var februariväder igår och att skivan kom i februari.


Veckans Powerplays:
Säkert! - Du kanske var på Holmön
Maia Hirasawa - Mattis & Maia
Fergie - Mary Jane Shoes

Veckans Kändis jag vill hångla upp:

Annika Norlin

Veckans Kultur jag inte fattar grejen med:

Akon


(inlägget är också publicerat i östgötacorrens fredagsbilaga. det är fett)


Kommentarer
Postat av: ellen

lias. du är verkligen en sån där som tänker och tänker smart. vet du vad? det beundrar jag dig för. jag tänker en tanke, sen tar det slut där. mina tankar är fjortistankar som stannar på det planet. lär mig! jag vill förresten att du ska må bra. och så håller jag tummarna för dig imorgon. du är min idol vad som än händer. kram/ sis

Postat av: Nathalie

Hörrudududu sötnos, uppdatera mera!

2007-05-07 @ 16:28:57
Postat av: Essa

Håller med systran din! Du tänker och tänker smart, och har dessutom förmåga att överföra det till andra. Du är min idol med.

kram /sessa



2007-05-11 @ 11:16:28
URL: http://essas.blogg.se
Postat av: Hon i Paris

Håller med föregående talare.
Men hörrö var har du tagit vägen? Mer uppdateringar, please!

2007-05-24 @ 12:26:29
URL: http://tankspritt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback