the Grudge, visst är det den där julfilmen med Jim Carey..?

Kvällens bästa film:
the Grudge.
GAAAAH.. jag vet att för att det ska räknas ska man se dom japanska jävla originalfilmerna.. men orka! Och jag vet att dom japanska skräckfilmerna generellt är bättre än amerikanska men alla ser likadana ut och pratar konstigt. HA!

Mjo.. mina polare tyckte vi skulle se Grudge 2 på bio så jag sa okej om jag får se ettan först. Jag gillade den. Lagom mycket mytologi och lagom mycket psykologiska otäckheter.. Sen är ju Buffy the Vampire Slayer (som spelar Sarah Michelle Gellar) en riktig läckerbit. Sätt upp henne också på listan över kändisar att ligga med. Tokyo är fortf en helt grym stad på film, även om man inte fick se så mycket urban kultur som man kunde ha fått. Påminner en del om the Ring, men snyggare monster.

Kvällens sämsta film:
the Grudge 2

Tvåan var.. mjae.. lite onödig. Dom tog en del av det som var skönt och bra från ettan och blandade in lite zombiefilmtendenser, men utan att våga släppa loss mayhemet ordentligt. Helt enkelt lite för urspårad för att vara otäck och lite för lite urspårad för att vara rolig. Den hade verkligen vunnit på att låta några stackare överleva, upptäcka hur man kan ta livet av zombierna och sen låta sista halvan och trean gå ut på zombiernas kamp för världshärravälde och de stackars mänskobarnen(dom som är kvar på slutet)s kamp för att utbilda fler överlevande och slakta ihjäl alla zombies. När skolkuratorn blir ett lik kunde det ha blivit en skön övergång till splatter som i From dusk till Dawn. Nu blev det bara tråkigt.. och inte så trovärdigt. Dessutom tar grinchen livet av Buffy. JÄVLA AS!

Nåväl, sällskapet var iaf nice. Tack Carro, Erik och Johan.
Kram o gonatt.

Kvällens engelskkurs:
Engelskt uppslagsord
grudge

ill will or resentment against a person who has treated one badly, malice

 

Svensk översättning
avund, missunnsamhet, agg (substantiv)
fientlig känsla mot den som behandlat en illa, ovänskap
(från
Lexins svensk-engelska lexikon)

Kvällens inte-tack-som-fan:
Alla jävla as som inte tordes åka med på Stefans konstiga klubb i Norrköping. Jag inkluderad. Sjukt tråkigt.. var egentligen på sjukt bra syntfesthumör. Nästa gång jävlar ska det bli fest.

Stefan baklänges blir nämligen Festa

Kultur jag inte fattar grejen med:
Jon Bon fucking Jovi
Will Smith som musiker
Usher, har jag sagt det?
Elton John

Kommentarer
Postat av: Erik

Du ägde mig med grudge = skräp!

2006-11-25 @ 00:56:13
Postat av: Mia Stina

Du har så rätt. Fan vad dålig jag med är! Men nästa gång så...

Postat av: el ias

äsch, jag är varken arg eller besviken på riktigt ju.

men det hade vart skoj.

2006-11-26 @ 13:35:06
URL: http://fulkultur.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback