Du kan vara midsommar. Varje dag, hela vägen in i kaklet.

Det är rätt roligt ändå att åka ut på landet och bli kanonfull. Eller.. jagvetinte. Det hade vart skönt att stanna hemma med en b-film och dricka öl tills man somnar också.

Jag köper hela grejen med dansa smågrodorna runt en fallossymbol klädd i björklöv. Det är roligt som fan, och hade jag haft en folkdräkt hade jag nog glassat runt i den också. Hela dagen. Jag är varken rädd för kitsch eller klichéer.

Vad jag inte gillar med midsommar är att sverige förvandlas till schweiz på midsommardagen. I schweiz är allting stängt varje dag mellan 12 och 14, på söndagar och helgdagar. På dessa tider är det också förbjudet  att föra oväsen, både med maskiner och annat. Man får alltså varken klippa gräset eller kasta glas i glasigloon. På allvar!

 Precis så kändes det att komma tillbaka till stan idag. Allting var stängt och det var inget folk överallt. Och alla hade sånadär gulblåa t-skjortor som varit så populära de senaste veckorna. Jag fick gå till fucking bensinmacken för att köpa mjölk och tvättmedel. Missförstå mig rätt, jag tycker absolut att även personalen på ICA ska få ledigt en dag, men det är fan inte praktiskt. ICA och Hemköp borde komma överrens om att den ena har öppet på midsommardagen och den andra har öppet på påskdagen. Konsum kan få ha öppet på vahettere.. dan efter sista april.

Tur att det är kvalitetstv nu i alla fall. Zappar mellan Roadtrip och Gökboet.

Veckans powerplay (låt som spelas ofta):
Peter, Bjorn and John - Young folks (Videon),
Robyn - Blow my mind,
Lars Winnerbäck - En svår och jobbig grej
och
Timo Räisänen - Bollen måste dö.

Kommentarer
Postat av: Ida

Määhäää!
De va´ inga grodor o ingen fallos! Så de´ så! Men de kanske du inte kommer ihåg? Myggbett i svanken o svettiga fötter på frukostbordet....


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback