otäckheter i skogen

En sömnlös kväll i tältet fick jag lust att lyssna på musik, så jag poppade i hörlurarna och satte igång playlisten "Sleep Tidy". En av låtarna var the Knifes Forest Families, som jag tills dess trodde handlade om dom där söta små djurdockorna man lekte med när man var liten. Ni vet dom där små ekorrarna, sorkarna och jagvetintevadlängre, som hade kläder och hus och familjerelationer och sånt. Skogsfamiljerna tror jag bestämt dom hette. Iaf kallade jag och mina kompisar dom för det. Nå, jag lyssnade på texten, och den handlade inte alls om söta små djur. Istället fick jag upp minnesbilder från ett gammalt X-filesavsnitt som etsat sig fast.. (för oss nördar tror jag det är från nånstans i mitten av säsong 4 eller 5..;), men rätta mej gärna om jag har fel)  Avsnittet handlar i alla fall, som vanligt på den tiden, om en skog eller något slags landsbygdsmiljö där folk har sett nåt mystiskt. Efter att Scully och Mulder undersökt ett tag inser de att det är en familj som bott i skogen i så många generationer och blivit så inavlade att deras kroppar mer liknar kycklingar än människor. Deras språk har utvecklats(invecklats?)  till att bara bestå av grymtljud, de jagar för sin överlevnad och äter det mesta. Det var ganska svårt att somna efter det.

Motorvägsromantik FFS!
En bild till från världens ände.

Vi åkte förbi en otäck plats på väg hem från semestern. Världens övergivnaste bensinmack/vägkrog/motell/camping. Dessutom fylld av ett surrande som av elektricitet på väg mot kortslutning. Jag blev lite rädd faktiskt, men också fascinerad. Hur kan såna här platser få finnas?
en till bild från bensinmacken.

Jag har mer att berätta, b.la om John Ajvide Lindqvist,  men det får vänta.

Bjuckar på en extra powerplay:
Lo-fi-fnk - A. D. T.

Kommentarer
Postat av: syster dyster

haha. du gillade det stället va? det märktes på dig. det riktigt lös i dina ögon.. :)

2006-07-30 @ 14:27:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback