det är manligt att grilla

det är manligt att grilla, så därför grillar männen, medan kvinnorna marinerar köttet.
det är fucked up. jag gillar att grilla och dricka öl, men du, jag kan låta dig göra det för att slippa förstärka en norm. jag gillade notisen på samma tema i dn-kultur idag, har glömt vem som skrev den, men jag tänkte direkt på en tv-notis för någon vecka sedan, där tv-kock-killen fick frågan om varför det bara är killar som grillar, och han sa just det, att det är manligt att grilla. bläääh.

(se också "Könens hemligheter", miniserie från BBC om biologiska könsskillnader beroende på hormonnivåer och tidningen macho.)

veckans powerplay:

John Ajvide Lindkvist - Sommar
och
Hello Saferide - I thought you said summer's gonna take the pain away?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback